Usługi DODATKOWE
SOPGA.pl - BIURO RACHUNKOWE GDYNIA I SOPOTUsługi
Usługi Księgowe
Obsługiwane przez nas rodzaje księgowań
– Pełne księgi handlowe (Pełna księgowość)
– Książka przychodów i rozchodów (KPiR)
– Ryczałt
Szczegółowy opis zakresu naszego biura oraz dla kogo dany typ księgowania można znaleźć poniżej.
Pełna księgi handlowe / Pełna księgowość
Zakres pracy biura:
– opracowywanie planów kont
– opracowywanie polityki rachunkowości
– bieżąca ewidencja operacji gospodarczych
– kontrola formalna i rachunkowa dokumentów
– sporządzanie dowodów wewnętrznych na podstawie otrzymanej dokumentacji
– księga główna i księgi pomocnicze: ewidencja środków trwałych i wyposażenia, rozrachunki
– prowadzenie rejestrów podatku VAT
– rozliczanie operacji eksportowych, importowych oraz wewnątrzwspólnotowych, sporządzanie informacji VAT-UE
– sporządzanie sprawozdań finansowe zgodne z wymaganiami Ustawy o Rachunkowości
– sporządzanie deklaracji podatkowych i rozliczeń z Urzędem Skarbowym
– monitoring należności i zobowiązań
– pomoc w sporządzeniu sprawozdań do urzędu statystycznego
– oferujemy fachową pomoc przy zakładaniu i rejestracji Spółki, likwidacji, zawieszeniu, przekształceniu
– pomagamy przy wyprowadzaniu zaległości podatkowych
– na indywidualne życzenie, za dodatkową opłatą, przygotowujemy raporty generowane na podstawie danych księgowych
Dla kogo?
Niektórzy podatnicy muszą prowadzić pełną księgowość, a inni dobrowolnie wybierają tę formę rozliczeń. Wynika to z tego, że księgi handlowe przejrzyście przedstawiają sytuację finansową firmy. Osoby, które znają się na tej księgowości, mogą na ich podstawie prognozować dalsze losy przedsiębiorstwa.
Które firmy muszą prowadzić księgi handlowe, a dla których jest to tylko jedna z alternatyw?
Do prowadzenia pełnej księgowości zobowiązane są:
– spółki kapitałowe (tj. Sp. z o.o. i S.A), spółki komandytowe i komandytowo-akcyjne,
– osoby fizyczne i spółki, które przekroczą roczny limit przychodów równowartości 2 000 000 euro.
Kwota limitu przychodów na 2019 r. wynosi 8 746 800 zł. W rezultacie oznacza to, że osoby i firmy, które przekroczą ten próg, powinny 1 stycznia 2020 r. przejść na pełne księgi rachunkowe.
Książka przychodów i rozchodów / KPiR
Zakres pracy biura:
– ewidencjonowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych zgodnie z rozporządzeniem na podstawie dowodów księgowych dostarczanych przez klienta
– kontrola formalna i rachunkowa dokumentów
– sporządzanie dowodów wewnętrznych na podstawie otrzymanej dokumentacji
– prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupów VAT
– prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
– sporządzanie i dostarczanie deklaracji podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku VAT do właściwych urzędów
– rozliczanie operacji eksportowych, importowych oraz wewnątrzwspólnotowych, sporządzanie informacji VAT-UE
– rozliczanie właściciela
– ustalanie wysokości zaliczek na podatek dochodowy i rozliczenia podatku VAT oraz wypełnianie w imieniu klienta deklaracji na te podatki
– sporządzanie rocznych zeznań podatkowych
– pomoc w wypełnianiu sprawozdań statystycznych dla GUS dotyczących finansowej działalności klienta
Ryczałt
Zakres pracy biura:
– prowadzenie ewidencji przychodów (ryczałtu)
– sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
– prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży VAT
– sporządzanie miesięcznych/kwartalnych JPK
– rozliczanie operacji eksportowych, importowych oraz wewnątrzwspólnotowych, sporządzanie informacji VAT-UE
– sporządzanie zeznań rocznych na podstawie danych wynikających z zapisów księgowych
– prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz naliczanie odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przyjętym planem amortyzacji
– prowadzenie ewidencji wyposażenia
– sporządzanie dowodów wewnętrznych na podstawie otrzymanej dokumentacji
Proste Kroki Do Współpracy
Prościej się już nie da – zadzwoń i zapytaj, napisz maila, poproś o cennik. Od 2011 roku prowadzimy biuro rachunkowe, które jest pro-klienckie. Czyli klient jest na pierwszym miejscu – to bardzo ważne przy współpracy długofalowej.
Rozmowa
Osobista, telefoniczna lub mailowa. To po niej podejmujemy razem decyzję o współpracy. Co najważniejsze – ona nic nie kosztuje.
Umowa
Po obustronnym zaakceptowaniu ustaleń i warunków, podpisujemy umowę współpracy.
Dokumentacja
Dokumentację (księgową lub inną) można dostarczać drogą mailową, osobiście lub wrzucić do całodobowej skrzynki podawczej w Gdyni.
Informacja
Nasi klienci cenią nas za informacje zwrotne już w procesie księgowania, ponieważ wtedy można podjąć ważne decyzje dotyczące wysokości podatków.
Kroki
Wyższy Standard Usług
Dla zapewnienia najwyższego standardu współpracujemy z
– Doradcami podatkowymi
– Prawnikami
– Biegłymi rewidentami
– I innymi specjalistami
Zapewniamy również
– Konkurencyjne ceny i największy zakres usług
– Dostosowanie naszych usług do indywidualnych potrzeb i oczekiwań Klienta
Szybki KONTAKT
Siedziba GDYNIA
Leśna 25B/12
81-549 Gdynia
Oddział SOPOT
Mieszka I 1
81-785 Sopot